Tuesday, October 9, 2007

Di manakah cinta?

aku cuba mencintai-MU Tuhan
tapi tidak juga terasa
aku cuba berkali-kali pun
namun aku belum juga jatuh hati dengan-MU
aku susah hati aku sedih selalu
mengapa terjadi begini
mengapa cintaku pada-MU
belum berbunga lagi
sedangkan aku tahu aku akui
nikmat-MU terlalu banyak padaku
kalau hendak dihitung
tidak mungkin dihitung..

aku iri hati selalu
cerita dan berita
orang soleh zaman dahulu
hebatnya cinta mereka pada-MU
hilang selera makan kerana-MU
asyik memuja dan memuji-MU
mensucikan dan membesarkan-MU
terutama di waktu malam yang sepi
di waktu orang mimpi mereka memuja-MU..
merintih pada-MU
mengharapkan kasih sayang pada-MU
air mata mereka membasahi pipi
adakalanya menitis ke bumi
mereka merasa Engkau adalah segala-galanya..

Engkau adalah hidup mati mereka
Engkau adalah di bibir mereka
Engkau adalah hati jantung mereka
tapi aku tidak begitu
ANGKUH KERAS hatiku
hingga kini aku belum mencintai kekasih agung-Mu
baru aku sedar..
cinta pada-MU adalah anugerah
dan hidayah-MU
bertuahlah dan berbahagialah
orang yang Engkau anugerahkan kecintaan pada-MU
aku bilakah lagi Tuhan....
dapat sedikit pun jadilah...
wahai TUHAN al-Hannan wal Mannan...



"Ya Allah, jadikan usaha ku sebagai usaha yang sentiasa disyukuri, dosa-dosa ku sebagai dosa yang diampuni, kebaikan ku sebagai kebaikan yang diterima dan keaiban ku sebagai keaiban yang ditutupi, wahai Tuhan Maha Mendengar daripada semua pendengar.”

Wassalam wa rahmatullah.

No comments: