Friday, February 23, 2007

Cuti summer yang harus disyukuri..

Cuti skolah dh nak abis..tinggal2 ari je lagi untuk enjoy dengan hati yang lapang, lepas tu kelas dah start..huhu. Saye memang sabar sangat2 nk tunggu ari isnin ni =P.

Tahun yang mendebarkan, dan tahun yang akan menentukan segalanya. Mungkin jugak ini tahun terakhir saye di bumi new zealand, hrm..Dan setahun tu sangat sekejap rasenye. Tak sangka cepat betul masa berlalu, dah 2 tahun saye di sini rupanya. Banyak pengalaman dan kenangan yang dah terkumpul, sume rasa ada; pahit, manis, masam, masin...hehe. Walau apepun, saye sangat gembira dan bersyukur dengan semuanya..inshaAllah.

Dulu saye ingat cuti summer mesti boring, mengingatkan pengalaman mereka yang pernah berada di sini pada cuti sebelumnya. Tapi alhamdulillah bila saye fikir2, saye rase cuti kali ini not bad bagi saye..walaupun 3 bulan tu sebenarnye suatu tempoh yang lama. Dan saye berjaya menempuhnya dgn baik..(ye ke?!)..hehe.

Walaupun saye rase saye banyak membazir masa je sepanjang cuti ni, dan tidak memanfaatkan masa yang ade dgn sebaik2nya untuk berjalan2 kat new zealand, tapi untuk sesetengah perkara, saye rase cukup gembira..sangat2 gembira. Saye mungkin telah melepaskan peluang dan kesempatan yang mungkin hadir hanya sekali dalam hidup saye, tapi saye rase terlalu banyak makna kehidupan yang saye belajar sepanjang tempoh 3 bulan ini..dan saye rase sangat bersyukur.

Saye gembira kerana masa cuti ini saye dapat rasekan betapa manisnya sebuah persahabatan. Dulu kita mungkin sekadar kenalan, tapi sekarang kita sudah menjadi kawan. Dulu kita hanya berjumpa bila kita 'dipertemukan' di mana2 event, tapi sekarang bila kita berjumpa, kita tak sejanggal dulu. Dulu saye prejudis terhadap sesetengah golongan, tapi sekarang saye dah belajar untuk tidak cepat melabel orang. Kita mungkin dapat mengenali personaliti seseorang dengan hanya sebuah pertemuan, tapi untuk memahami hati budinya memerlukan kita untuk hidup dalam kehidupannya. Dan kini saye nampak dengan jelas bahawa tiada seorang pun yang tak dapat saye contohi. Hrm, maksud saye..dalam kekurangan yang saye nampak dengan mata kasar dan rabun saye ni, sebenarnye tersembunyi nilai-nilai murni yang dapat saye pelajari. Dan kadang-kadang saye tak dapat menemukan ciri-ciri tersebut dalam diri orang yang saye expect akan memilikinya.

Saye cukup gembira sekarang ini..tambah2 lagi bila mendapat kenalan baru. Adik2 pun dah ramai yang sampai, so far saye rase diorang sume okey. Walaupun pada mulanya kalau boleh xmo junior datang, sbb saye rase komuniti melayu dh cukup ramai kat sini..ramai2 sangat cam xbest je, gi memane nnt akan jumpa org melayu..Tapi bila dh jumpa diorang, rasenye ok je kot..boleh tambah kawan=).Berkenalan dengan orang yang tidak pernah saye kenal, dan mendapat peluang untuk lebih mengenali kawan2 yang telah saye kenal..adalah suatu rahmat yang harus disyukuri. Saye gembira kerana diterima di kalangan mereka..dan saye gembira kerana mereka melayan saye dengan baik. Terima kasih tak terhingga ye..=)

Sekarang ini saye masih lagi hidup menumpang..huhu. Bilik kat ilam masih lagi penuh ngan barang2, tak tau bila semangat untuk mengemas tu akan datang. Sekarang ni masih lagi cam tongkang pecah..huhu. Sebab tu la saye masih lagi berat hati nak meninggalkan 58 Ilam Rd ni..hehe. Tapi secara jujurnya, saye terharu jgk la.. sbb dah la saye ni menumpang je, pastu buat cam umah sendiri plk tu..dan diorang tak kisah, malahan memberi keselesaan lg kpd saye. Terima kasih banyak2..sangat2 banyak. Sayang sangat2 kt kawan2 semua..=). Kata-kata ini saye tujukan untuk kawan2 di 11A Rudleigh Ave jgk..time kasih banyak2 ye..=)

Okla, saye doakan semoga kawan2 saye sume dapat jaga diri ngan baik. Mintak dijauhkan dari apa2 yang tidak baik..ameen. Lagipun saye akan gembira kalau anda bahagia, inshaAllah =).

Sekian,
wassalam.

No comments: